Guide: Sådan kan virksomheder tjene flere penge

Guide: Sådan kan virksomheder tjene flere penge

Noget af det vigtigste for virksomheder er at tjene penge. Selvfølgelig vil en virksomhed gerne være god mod miljøet osv., men det kan de ikke gøre, hvis de ikke tjener penge. Det handler om at få en høj omsætning med få udgifter, så er det lige meget, om man arbejder med takeaway i Roskilde eller IT i København.

Det handler om at få sin virksomhed til at tjene flere penge, og det kan ske på mange forskellige måder.

Altid god service

Det er vigtigt, at virksomheder altid har en god kundeservice, for hvis du ikke behandler de kunder ordentligt, som kommer hen til dig, så kommer du aldrig til at tjene penge. Hvis du arbejder med takeaway i Roskilde, så skal du behandle alle dine kunder godt, for ellers kommer de ikke igen.

Du kan ikke lave en sund virksomhed, hvis du ikke har kunder, som vender tilbage til din butik. Det skyldes, at det er langt lettere at sælge til gamle kunder end nye. Desuden fungerer det også på den måde, at du hele tiden har et vis antal nye kunder, som kommer ind i din butik. Nogen af dem kan så blive til tilbagevendende kunder, og du vil stadigvæk have nye kunder, som kommer forbi din butik. Dette vil sige at du får flere kunder hele tiden.

Hvis du arbejder inden for andre brancher, hvor du sælger noget andet, så fungerer det på samme måde. Her skal du gøre dine kunder glade, så de hele tiden kommer tilbage til jer. Det er klart den letteste måde at tjene penge på, hvis du altid leverer højeste kvalitet til en god pris.

 

Markedsføring er gud

Du kan være verdens bedste virksomhed til det, som I laver, men det er svært at tjene mange penge, hvis I ikke viser det til andre. Det er vigtigt, at I hele tiden er derude og viser flaget.

Der er ikke noget galt med ‘Word of Mouth’, hvor glade kunder fortæller andre om jer. Men det bør ikke være den eneste strategi. For med god markedsføring kan I selv skabe jeres word of mouth i den forstand, at de kunder som I skaffer ind med markedsføring, fortæller andre om jer. På den måde tjener I langt flere penge, end I ellers ville have gjort.

Der findes en række forskellige markedsføringsplatforme og det er op til jer at afgøre, hvad der passer bedst til jer. Uanset hvad I vælger, så skal I lave ting på internettet, da I kan finde kanaler, som ikke er særlig dyre, men de vil være virkelig værdifulde for jer, og derfor kan I tjene rigtig mange penge på den måde.

 

Findes der relevante platforme?

Inden for mange brancher er der i dag sammenligningssider, som du kan blive en del af. Nogen kan ikke lide dem, fordi de mener, at deres produkt bliver mindre værd, men for de fleste er det en god idé at være til stede på dem, for det er ekstra kunder.

Fordi du er på en platform, så kan du stadigvæk godt lave din egen markedsføring, og derfor har du ikke det store at tabe ved at prøve det af. Restauranter har været gode til at tage det til sig, hvor en af de store spillere er platformen Hungry.

Ved hjælp af en platform hvor kunderne kan finde pizzeriaer, skal kunden ikke gøre så meget andet end at gå ind på platformen og taste sit postnummer, når man gerne vil have mad. Eller man kan også Google takeaway Roskilde, hvis det er der, man bor. På den måde får man mad frem i sit område, og det er en smart og let måde at gøre det på. Alle pizzeriaer der er på denne platform, har derfor mulighed for at få flere kunder. Hvis du ikke allerede kender til det, kan du se mere her.

På samme måde kan du finde lignende tiltag inden for andre brancher. Alt fra tandlæger til advokater.

Der er helt sikkert lignende relevante platforme inden for den branche, som du arbejder med.

 

Vær aktiv med dine brugere/kunder

Det her kunne egentlig også gå ind under markedsføring, men nu får det sit eget punkt, da det er et område, som er begyndt at fylde mere. For der er ikke tale om markedsføring i den klassiske forstand, hvor man har et produkt eller ydelse, som man prøver at sælge til kunder.

I stedet hjælper man kunder og besøgende med relevante spørgsmål, som de måtte have. Det gør, at de får opbygget en tillid til kunderne, som du så sidenhen kan bruge til at sælge dem flere penge.

Herunder kan man tale om content marketing, som er, når du laver kvalitetsindhold, som kunderne og besøgende kan få gratis uden at gøre noget. Ideen er så, at du fastholder dine besøgende ved fx at tilknytte dem dine sociale medier eller på nyhedsbrev. Når du har dem der, kan du lettere sælge til dem, og de vil være lettere at sælge til end kold kanvas kunder igennem klassisk markedsføring.

Men udover content marketing så taler vi også bare om, at du skal være høflig overfor dine kunder og lytte til deres problemer. Ofte ville de kunne hjælpe dig med at få en bedre forretning, og ofte ender det med, at dine besøgende kan hjælpe andre besøgende og på den måde bruger du ikke engang ressourcer på at hjælpe kunderne. Det er den slags der sker, når du er aktiv med dine brugere, for så stopper de med at se dig som en virksomhed, og I bliver i stedet set som en person.

Det er noget af det bedste, som en virksomhed kan opnå, fordi det viser, at folk godt kan lide jer. Så er det underordnet, om I sælger sportssko eller takeaway i Roskilde. Det er altid godt at få denne status.

Det her er blot nogle af de tiltag, som virksomheder kan gøre, for de gamle tiltag med at sælge røven ud af bukserne virker selvfølgelig stadigvæk. I sidste ende er problemet, at det hele virker, og det ville være bedst, hvis I gjorde det hele. I skal derfor vælge, hvad I synes er den bedste strategi for jer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.