Gode råd til dine online marketing strategier

Gode råd til dine online marketing strategier

Har du også lyst til at prøve kræfter med online marketing? Det er hårdt arbejde. Du skal ikke forvente, at du tjener mange penge efter et par år. Til gengæld er det en dynamisk industri, hvor man virkelig udvikler sig ligeligt proportionelt med sin ydelse.

Hvis du evner at arbejde hårdt, være proaktiv og hele se mulighederne når de byder sig, er det muligt at nå helt til tops. Først er det dog lige om at kende de mest basale områder indenfor branche. Vi guider dig!

Forudsætninger og betingelser for dine online marketing aktiviteter

Det er et stort skridt at vælge karriere, eller måske endda ændre sin karrieres retning. Selvom det er spændende, er det noget, du skal tænke dig grundigt om, inden du kaster dig ud i det. Du skal virkelig forstå og analysere, hvad der lægger til grunds for dine motiver.

Hvis du har taget valget og vælger at kaste dig ud i det, er det vigtigt, at du skaffer de rette teknologiske virkemidler til at understøtte dine online aktiviteter. En online marketer uden de gode teknologiske apparater, er en meget hæmmet marketer.

Du skal selvfølgelig have en god computer med dertilhørende udstyr, en god internetforbindelse og et webhotel så andre kan se din hjemmeside. Klik her hvis du mere præcist vil vide, hvad et webhotel gør.

Hvis du vælger at blive selvstændig er det desuden en god idé at oprette et anpartsselskab. En af de mange fordele ved at oprette et anpartsselskab er, at du ikke hæfter selv, hvis virksomheden ikke kører, som du havde håbet på. Der er dog mere i det end det. Klik her hvis du vil vide mere.

Få viden om flere vertikaler

En alsidig marketer er et godt stykke på vej til at blive en god marketer. Selvfølgelig er det rigtig godt at specialisere sig, men de fleste vertikaler snakker som og supplerer hinanden. Hvis du ikke kender andre vertikaler end en, vil du være mindre interessant end andre, der kan optimere en given virksomheds processer og hele skalaen.

Derfor vil rådet lyde, at du først skal danne dig et overblik over de forskellige vertikaler, derefter specialisere dig med en vertikal ad gangen.

De forskellige vertikaler tæller i hvert fald; mail, Facebook, AdWords og SEO. Derudover bør du også akkumulere viden om marketing automation og growth hacking.

Facebook som det første

Du skal jo starte et eller andet sted. Hertil anbefales det, at du først vælger at dygtiggøre dig indenfor Facebook. Årsagen til det er, at Facebook er et meget universelt værktøj. Der er næsten ikke nogen virksomhed, der ikke kan bruge Facebook. Det gælder både B2C og B2B.

En anden fordel ved at starte på Facebook er, at det er et forholdsvis nyt værktøj i annonceringsregi. Det betyder, at det stadig kun er et fåtal, der rigtigt kan finde ud af det. Du kan derfor øge din værdi betydeligt ved at kunne det til fulde.

Når du skal annoncere på Facebook, er det først og fremmest vigtigt, at du er meget konkret og præcis i din udformning af en strategi. Det nytter ikke noget bare at annoncere på livet løs uden at have en strategi at annoncere på baggrund.

Ved valget at overordnet strategi skal du blandt andet gøre dig nogle tanker om, hvad der er det endegyldige mål med din annoncering. Prøver du at skaffe leads, eller går du direkte til konverteringer fra landingssider? Derudover skal du gøre din en masse tanker om din målgruppe. Hvem er de mere præcist? Hvad er deres præferencer? Har de en lang eller kort købsbeslutningsproces?

Udviklingen indenfor marketing går så hurtigt, at du aldrig rigtigt kommer til at mestre det, men at sætte dig ind i de forskellige vertikaler og starte med Facebook er en god udgangsposition.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.