Danskere er vilde med at købe tøj på nettet

Danskere er vilde med at købe tøj på nettet

Der bliver solgt masser af tøj på internettet, fordi det er lettere for forbrugerne at bestille tøj hjem, når de har lyst til det. De store udenlandske aktører på markedet har øget kvaliteten for, hvad forbrugerne kan forvente, men de danske tøjbutikker er kommet med på bølgen, da de altid har været gode til at have kunden i centrum.

 

Her er nogle af de grunde til, at danskere er blevet helt tossede med at købe tøj på nettet. Hvert år vokser markedet, og det giver et alvorligt pres på almindelige tøjbutikker. I dag bør man dog også altid have en webshop, selvom man har en fysisk butik. Det ene udelukker ikke det andet – heldigvis.

 

Meget tøj bliver byttet

Hvis du nogensinde er gået ind i en H&M, så kan du se, at folk prøver en masse tøj, og det meste køber de ikke. Det samme sker faktisk også på en webshop, hvor meget tøj bliver sendt tilbage igen, fordi man bestiller noget, så man kan prøve det.

Det er umuligt for kunden at vide, hvordan tøjet sidder, før det bliver prøvet på. Det er grunden til, at de bytter en masse tøj. Det har gjort en kæmpe forskel, efter danske webshop begyndte at have mere fokus på det og fandt ud af, at det er vigtigt for forbrugere, at de kan få lov at bytte tøj, uden at det skal koste dem en masse penge.

Her var nogle af de store udenlandske webshops gode til at forstå, hvad forbrugerne gerne vil have. Nemlig muligheden for at bestille en masse tøj med gratis fragt og sende det tilbage igen uden omkostning, hvis det ikke passede dem.

Nu er alle webshops kommet med på denne bølge, da tøjbutikker godt kunne se, at det var den rigtige vej at gå. Der findes selvfølgelig reklamationsret på samme måde, som du finder det i butikker, men det er de mange webshops, som selv har afgjort de ting med som omhandler fragt. Noget skal de overholde, men de må godt tage et gebyr, og det gør de fleste webshops, som sælger tøj, faktisk ikke i dag.

 

Sammenlign tøj fra flere webshops

Hvis du går ind i en butik, er det meget tidskrævende, hvis du gerne vil se tøj fra flere tøjbutikker. Det tager lang tid for dig at gå rundt i alle butikkerne og sammenligne priser. Eller noget så simpelt som at finde det tøj, som du synes er pænest.

Det samme problem har forbrugere ikke, når det kommer til internettet, for her kan de gå ind på en masse webshops, som de har lyst til det. Det tager dem ikke særlig lang tid at sammenligne pris og tøjmærker fra forskellige webshops. Det største problem vil her være, at de stadigvæk skal finde ud af, hvilken webshops der er derude, og de forskellige webshops viser ikke deres produkter på samme måde.

Det har tidligere gjort, at de fleste kun har sammenlignet få webshop mod hinanden, og det har gerne været alle de store webshops, og det er en skam. Men det har Andpants ændret på. Her kan du se mere end 100.000 produkter, som er samlet på deres hjemmeside.

Da alt er opstillet på samme måde, er det let for dig at finde rundt i, hvad du gerne vil købe. Når du finder noget tøj, som du kan lide, så trykker du bare på det, og så sender de dig hen til den rigtige webshop.

Det svarer lidt til, hvis du blev teleporteret fra butik til butik, og bare kunne bruge din tid på alt det sjove. Nemlig at shoppe.

 

Kunder ønsker tryghed

I webshoppens begyndelse var det de færreste, som stolede på at handle på nettet, og det har helt ændret sig i dag. Alle unge i dag kan næppe huske en tid inden webshops, og det gør, at det er en udvikling, som kun går en vej. Nemlig opad.

Det betyder ikke, at kunder ikke længere går op i sikkerhed og tryghed, for når nogen åbner en ny webshop, skal de selvfølgelig overbevise besøgende om, at det er sikkert at blive kunder hos dem. Det er de færreste nye webshops som sælger tøj, som har råd til at køre TV-reklamer, som Zalando gjorde det i hele Europa.

Det betyder også, at tryghed er vigtigt for en ny webshop. Det kan skabes på mange forskellige måder. I første omgang skal man have en flot webshop, hvor kunderne let og hurtigt kan finde relevant information.

Herudover skal kunderne kunne finde en om os side, så de ved, hvem de handler med. Alt for mange nystartede webshop bruger ikke tid på denne side, og den er skrevet som om, at de prøver at sælge til en robot. Hvis en kunde ikke har hørt om en ny tøj webshop, så ved de altså godt, at du ikke er en kæmpe tøjgigant.

Så det giver langt mere mening at fortælle sandheden og forklare hvem der er bag virksomheden. Det vil dine besøgende belønne dig for.

For webshops kan de også tilmelde sig anmeldelsessider, da  det giver kunder en mulighed for at give din webshop en karakter, så andre kan se, at du har en seriøs webshop.

Det er en god idé at blive en del af E-mærket, da du her får et godt kvalitetsstempel, som viser nye besøgende, at de kan stole på en webshop. For du får ikke dette stempel, medmindre der er sagt god for din webshop.

Det er vigtigt, at alle kortinformationer bliver behandlet på en sikker måde, men det ordner sig selv, da du hos de forskellige kortudbydere, skal have styr på det. Ellers får du ikke lov at have noget med betalingskort at gøre.

Sikkerhed er blevet big business, da det alt andet lige er lettere at stjæle kortinformationer på nettet, og derfor er det også noget, som bliver taget meget seriøst.
I sidste ende er de mange nye webshops, som sælger tøj, en kæmpe fordel for forbrugerne, da de skaber bedre priser. Det gør også, at priserne falder i fysiske butikker.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.