Hvilken online markedsføringskanal skal du bruge?

Hvilken online markedsføringskanal skal du bruge?

Flere og flere virksomheder bruger i stigende grad online marketing til at markedsføre deres virksomhed og produkter eller serviceydelser. Dog kan det være svært at have overblik over de forskellige markedsførings kanaler og vælge hvilke man skal bruge. Der er stor forskel fra branche til branche i forhold til hvad der er det mest effektive. Derfor giver vi her en kort men langt fra fyldestgørendeoversigt over, hvilke muligheder der er.

SEO – Organisk trafik skaber flere salg og brandsøgninger

SEO eller søgemaskineoptimering er en af de mest brugte kanaler. SEO er gavnligt fordi man kan være komme til at få en rigtig stor del af den samlede trafik da 80% af alle klikker på de organiske fremfor de betalte annoncer. SEO kan både bruges af B2B og B2C virksomheder, men det afgørende her er, at der er efterspørgsel efter ens produkter eller ydelser, ellers kommer det ikke til at gavne noget. Hvis man ikke selv har tiden, kan man også bruge affiliate sider, som en hjælp. Dette ses ofte inden for konkurrenceprægede brancher som casino-branchen eller rejsebranchen, hvor der er rigtig hård kamp om kunderne.

Et godt eksempel på en affiliate side, kan du se lige her. En affiliate side leder trafik hen til slut køberen – i dette tilfælde online casinoer. Tilagengæld modtager affiliaten en bonus. Det er både en billig og tidsbesparende måde at få ekstra trafik på.

AdWords – Kommer SEO til undsætning

Udover SEO kan man også bruge PPC – det vil sige Pay Per Click. Her betaler man for hver gang nogen klikker på ens annonce, men derudover er det gratis. Her gælder det om, at få de rigtige klik! Ellers bliver det en dyr fornøjelse. Nøgleordet her er relevans. Jo mere relevant din annonce er i forhold til en søgning jo billigere bliver hvert klik og jo højere bliver du rangeret. PPC er den naturlige makker til SEO, men der skal stadig være søgninger efter dine ydelser eller produkter her. Fordelen ved AdWords er dog, at du kan fange nogle meget konkrete søgninger, som ikke kan spores med SEO-værktøjer – fordi antallet er så lille.

E-mail marketing

Den fjerde mulighed er E-mail marketing, som du kan automatisere dig ud af. Slut med at sende emails ud i kampagneform, anno 2018 handler det om automation, hvor du baseret på hvad dine brugere har kigget på eller købt sender e-mails ud som enten forsøger at sælge eller uddanne.

Bonus-casino.dk er gode til e-mail-delen. Så snart du har tilmeldt dig deres nyhedsbrev, modtager du et flow bestående af 8 e-mails som nurturer dig til at foretage flere handlinger.

Sociale medier

Den tredje mulighed er sociale medier. Her regerer Facebook suverænt. Den store fordel ved Facebook er, at man både kan bruge push og pulle marketing. Med pull marketing menes retargeting, hvor man via annoncer kan målrette alle dem, der har besøgt ens side. På den måde øger man sandsynligheden for flere salg på den lange bane. Med push marketing menes der at man udfra store mængder data kan danne målgrupper ud fra Facebook data, som man kan målrette sine annoncer imod. Denne alsidighed gør, at det både kan bruges af B2B og B2C virksomheder med stor sucess.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.