Der er kommet en god udvikling for forbrugerne, da virksomheder er begyndt at tilbyde prisgaranti på en række af deres varer – nogle gange på alle varer. Det betyder, at når du skal have tilbehør til mobil, kan du nøjes med at tjekke de steder, hvor du ved, at de yder prisgaranti.
Det gør det ufatteligt overskueligt for forbrugere, da de kun behøver at fokusere på at finde de ting, som de gerne vil have. Tidligere var det sådan, at kunder også skulle bruge lang tid på at finde den helt rigtige pris. Selvfølgelig skal man stadigvæk selv holde øje, men det er helt klart blevet bedre og lettere at være forbruger de sidste par år.
Derfor tilbyder virksomheder prisgaranti
Det er et kæmpe ressourcefyldt arbejde at sørge for, at alle ens priser altid er de billigste mulige. Virksomheder ønsker at gøre deres kunder tilfredse, så de tør ikke love dem, at de altid får den billigste varer, hvis de ikke kan love det 100%.
For det er umuligt for virksomheder at holde 100% øje med alle priser hele tiden, og derfor er der altid mulighed for, at kunder kan finde ens varer billigere et andet sted pga. en kampagne. Derfor er det administrativt lettere, når butikker – fysiske og webshops, tilbyder, at de har prismatch på alt fra vaskemaskiner til billige mobil covers.
På den måde kan butikker stadigvæk tilbyde billige produkter og holde øje med deres konkurrenter, men samtidig sørge for, at kunder aldrig bliver sure på dem, hvis der er en svipser ind i mellem. For en kunde kan finde det nye gode tilbud, inden virksomheden gør det, og så skriver kunden til butikken, som refunderer beløbet og samtidig får gratis viden om, at produktet nu er billigere i et andet sted. Enten helt eller blot for en kort periode.
På den måde får man faktisk ens kunder til at hjælpe en med at holde øje med markedet, selvom butikker selv har nogen ansatte til det, som løbende holder øje med konkurrenter, så man altid sørger for, at ens produkter er billigere.
Ikke længere kun for store virksomheder
Tidligere var det sådan, at prisgaranti kun var noget, som store virksomhed tilbød. Det var nok noget, som mange mindre virksomhed holdt sig fra, da de satsede på andre områder som god service.
Men efterhånden som webshops fyldte mere og mere, når danskerne handlede, så er det klart, at kunderne ofte vælger produkter der, hvor det er billigst. Selv små webshops har mulighed for at købe produkter ind til gode priser, og de har ofte ikke de samme store omkostninger, og derfor kan det godt betale sig for dem at tilbyde prisgaranti.
Det betyder, at du altid kan finde billige gode produkter – både hos store og små butikker. Her finder du fx tilbehør til mobilen.
For kunderne er det vigtigt, at man tilbyder prisgaranti, da kunder gerne vil være sikker på, at de får den bedst mulige aftale. Derfor er det så vigtigt, at både små og store butikker tilbyder dette til deres kunder.
Det skaber tillid mellem butik og kunder, når kunder ved, at de kan regne med, at man står inde for sine priser.
Webshops er skyld i udviklingen
Det er især webshops, som har en kæmpe andel i prisgaranti udviklingen. Da der kun var fysiske butikker, var det meget baseret på placering, men i dag er du ligeglad med, om en butik er i Aalborg eller København, når du handler hos den på internettet.
En forbruger går op i, at når de bestiller et mobil cover, så får de varen hurtigt og til den bedst mulige pris.
Derfor var det også oplagt for webshops at tilbyde prisgaranti, da alt handel på internettet handler om at skabe tillid til ens butik. Hvis kunder ikke stoler på din butik, så er de ikke så tilbøjelige til at handle i den.
Det var ikke et problem, som man så med fysiske butikker, da det var svært at lave en falsk butik med mobil tilbehør. Her ser man, hvad man kan købe, og man forventer at få sin varer med det samme, at man har betalt for den.
Med en webshop skal man vente lidt længere tid, da den først skal pakkes og sendes, og det gør, at når du køber mobil tilbehør, så gør du alt for at finde en butik, som du kan stole på. En af parametrene er her, at du vil være sikker på, at du får dit mobil cover til en god pris. Du gider ikke risikere, at du kun finder de covers, som du finder, når du googler billige mobil covers. Du vil være sikker på, at du får en god aftale.
Det er du heldigvis nu med prisgaranti.
Prisgaranti er kommet for at blive
De gode nyheder for kunder er, at prisgaranti er kommet for at blive, da butikker ikke pludselig ønsker at fjerne denne mulighed for dig, da de så ville stille sig værre end deres konkurrenter.
Derfor kan du være sikker på, at du også i fremtiden får den bedste aftale, uanset om du leder efter en støvsuger eller mobil tilbehør.
Det er ofte langt hårdere for fysiske butikker, da de ikke har mulighed for at have samme varelager som en webshops. Ofte vil de selvfølgelig have mulighed for at have et lager, men så skal de både bruge penge på en fysisk placering, varelager og transport til og fra varelager. Det er grunden til, at webshops hele tiden erobrer markedsandele. De kan simpelthen altid konkurrere med butikker, selvom de ikke er særlig store.
Det giver forbrugere en ufattelig unik mulighed for at spare penge på de ting, som de gerne vil have. Vi har aldrig i før i historien set forbrugere stå så stærkt, som de gør i øjeblikket. Det er en fordel for alle, at kunder har denne unikke mulighed, og vi vil helt klart se en udvikling, hvor alle webshops går over til denne form for garanti.
Ja, prisgaranti er kommet for at blive. Det kan du være sikker på.