Find dit nye job

Find dit nye job

Når du skal ud og finde dit drømmejob, så skal du have en plan for din søge jobsøgningsproces. Det er en god ide, at researche markedet for alle de jobs, som er relevant for dig. Dernæst skal du udarbejde en ansøgning til hver af de jobs, du søger, dernæst et CV med relevant arbejdserfaring. Hvis du er heldig, så kommer du til en jobsamtale. Til jobsamtalen skal du vise, hvem du er som person, og hvad du kan bidrage med til virksomheden. Hvis du har brug for sparring, så kan du kontakte et bureau som er eksperter indenfor området, og kan hjælpe dig med at få dit drømmejob. Læs herunder om tips til jobsøgningen.

Ansøgning og CV

Du finder dit drømmejob forskellige steder på nettet for eksempel på jobdatabaser og LinkedIn. Hvis dit drømmejob ikke er slået op, så fortvivl ej for rigtig mange af jobbene i det private bliver aldrig slået op. Det betyder, at du også skal søge uopfordret. Om du søger opfordret eller uopfordret, så er det vigtigt, at du har en god ansøgning. Når du først, har fundet jobbet, så skal du til at udarbejde en ansøgning. Du kan starte ansøgningen ud med skrive om din motivation i forhold til det job, du søger og hvorfor du vil være den rigtige til jobbet. Der skal også gerne stå lidt omkring de opgaver, og det ansvar du har haft hos de forskellige jobs.

I CV’et skal du skrive de tre mest relevante jobs i forhold til det job, du søger. Her er det en god måde at rangere dem efter hvilke jobs, der har mest relevans, og skrive de mest relevante jobs øverst. Det er en god idé, at få illustreret hvilke egenskaber du har. Det kan for eksempel være egenskaber inden for Microsoft Office. Dertil kan du udpensle det lidt, og vise at er specielt skarp til Excel. I CV’et skal der gerne være en kort tekst omkring, hvem du er, og et billede dertil som viser, hvordan du ser ud så den muligt kommende arbejdsgiver kan, se hvem vedkommende skal invitere til samtale hvis det er. Det er også en god ide, at have en sektion med nogle af dine interesser, da folk ansætter folk og interesser er med til at definere dig og din personlighed. Det er også godt at have kontaktoplysninger med, så arbejdsgiveren kan ringe til dig, hvis vedkommende ønsker at få dig til en samtale. 

Jobsamtaler

Hvis du er så heldig at nå til en jobsamtale, så er det vigtigt, at du giver det bedste indtryk af dig selv. Så du få solgt dig selv bedst muligt til din arbejdsgiver, derfor skal du komme forbedret. Da 72% af alle arbejdsgiverne synes det er irriterende, hvis en ansøger kommer uforberedt til en jobsamtale. Det er derfor vigtigt, at du har forberedt dig. Men hvordan skal du forberede dig? Du kan med fordel udarbejde en SWOT-model på dig selv. Du kan få mere sparring til dine jobsamtaler i forhold til, hvordan du kan forbedre dine chancer til en jobsamtale ved at kontakte www.Ballisager.com.

Kommunikation

Når du skal til jobsamtaler, eller hvis du har fået jobbet, så er det meget vigtigt, at du får styr på din kommunikation. Kommunikationen betyder meget for, og hvordan du får fremført dig selv og dit budskab. Det gælder både, når du til en samtale, eller når du skal snakke foran en større forsamling af mennesker.

Tak for at du læste med. Jeg håber du blev inspireret til jobsøgningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *