Virksomheder har fået en række nye muligheder for at tjene penge, fordi der i dag er kommet så mange forskellige platforme, som de kan dele deres indhold på. Disse tiltag er noget, som alle virksomheder i alle størrelser kan gå i gang med, da alt fra webhotel til at lave en podcast aldrig har været billigere.
Ofte er det eneste, som I skal satse jeres tid, og det skaber nogle ret unikke muligheder for, at I nok skal få succes, da I selv kan styre, hvordan kunder kommer til at se på jer. Her får i en masse gode råd til, hvordan I kan markedsføre jer, og så kan I bruge dem, som passer til jeres virksomhed.
1. Få en flot firmahjemmeside
Vi håber, at det her ikke er et punkt, som I mangler. Uanset hvad du sælger, så skal du have en firmahjemmeside. I dag kan du starte med en flot firmahjemmeside ved at købe et tema til 300-500 kr. til WordPress, og så skal du finde et webhotel.
Når du har gjort disse ting, så er du faktisk i gang, og det tager ikke lang tid at sætte dette op, så du er klar til at tjene penge.
2. Blog om jeres viden
Det her kan I gøre alle steder. Du kan blogge på jeres firmahjemmeside, men det er også en god idé at blogge alle andre steder, fordi det er en god måde at komme ud med sit budskab.
I kan også overveje at have en separat blog fra jeres firmahjemmeside, så skal I blot have endnu et webhotel. Fordelen ved det er, at I kan lave flere forskellige blogs til forskellige emner, og derfor kan I opnå endnu mere succes.
Hvis du står og mangler et godt og billigt webhotel, kan du klikke her.
3. Lav en podcast
I gamle dage var det kun få, som fik muligheden for at lave radio, men sådan er det ikke mere. Nu kan alle med lyst til det udtrykke sig via en podcast. Danskere elsker podcast, fordi de kan høre dem, mens de kører i bil eller træner.
Du kan vælge at interviewe andre på din podcast om emner, som relaterer til din forretning, eller du kan vælge at have en podcast, hvor du forklarer emner.
4. Lav en Youtube kanal
Videoindhold er det helt nye, fordi vi godt kan lide at se billeder, mens nogen snakker. Det gode ved videoindhold er, at du helt gratis kan oprette en youtube kanal og begynde at dele dit indhold.
Du skal dog huske, at der er meget arbejde i at lave videoindhold, fordi du skal redigere både lyd og billedet, så det passer sammen. Det er også grunden til at ikke alle gør det, og derfor du kan få kæmpe succes, hvis du vælger at gøre det.
5. Vær aktiv på Instagram
Det her medie er måske ikke for alle, men mange virksomheder har tjent vanvittigt mange penge gennem Instagram. Hvis du sælger tøj eller andre ting på en webshop, så er Instagram oplagt til dig, for det giver dig mulighed for at dele indhold med alle dem, som er relevante for dit produkt.
Det gode ved Instagram er også, at du let og hurtigt kan opsætte gode og effektive reklamekampagner, som du dermed kan bruge til at endnu flere følger dig på Instagram og endda køber dine produkter.
6. Vær aktiv på Facebook
Alle danskere er på Facebook, og derfor er det også en god idé, at du er på Facebook. For du kan helt sikkert finde din målgruppe her. I første omgang bør I oprette en Facebook side, hvor I deler det indhold, som er relevant for jeres virksomhed.
Her kan I også besvare kundehenvendelser, så alle kan se, at I er en seriøs virksomhed, som tager jeres kunder seriøse.
Herudover er det en god idé at have en Facebook side, når du gerne vil opsætte Facebook reklamer. Det gode ved Facebook reklamer er, at du kan tjene kassen på dem, da de får folk hen på din webshop eller firmahjemmeside, uden at det er særlig dyrt for dig. Så med et sikkert webhotel og Facebook reklamer, kan du pludselig øge din omsætning massivt.
7. Opsæt en autoresponder e-mail kampagne
Du skal bruge nyhedsbrev, så du kommer direkte hen i dine kunders inbox. Kunder er langt mere tilbøjelige til at købe fra dig, hvis du kommer hen i deres inbox, end hvis du reklamerer til dem på sociale medier. På sociale medier er de for at hygge sig, mens nyhedsbrev har mere en reklamefølelse over sig.
Det sværeste er, at få folk til at åbne dine nyhedsbreve, og det er da også det, som du skal satse på. Hvis du allerede er klog nok til, at du bruger dit nyhedsbrev, vil vi anbefale dig, at du opsætter en autoresponder kampagne. Det betyder egentlig bare, at når en kunde skriver sig op til dit nyhedsbrev, så sender du en række e-mails til kunden.
På den måde er det langt mere sandsynligt at kunden køber fra dig. Hvis kunden køber i anden e-mail, lader du blot være med at sende flere e-mails, eller måske har du opsat en anden autoresponder kampagne til det formål.
Du kan også bruge e-mail til at få over på din firmahjemmeside, og det er også grunden til, at det er så vigtigt med et stabilt webhotel.
8. Hold gratis webinarer
Du kan også dele din viden med at holde kurser. Du har sikkert ikke råd til at holde fysiske kurser, for det begrænset hvor mange der kan deltage, og det koster dig penge at have lokaler osv. I stedet kan du vælge at holde et webinar, hvor du fortæller om din viden. Det betyder, at kursister sidder derhjemme og følger med på deres computer. Du får her lov at snakke direkte til potentielle kunder i over en time. Det er en god idé at slutte af med spørgsmål, da det er noget af det, som konverterer mest.
Hvis du implementerer disse råd eller nogen af dem, så skal du helt sikkert få succes.