På nuværende tidspunkt står virksomheder over for mange udfordringer. En af dem er behovet for forbedringer og hvad man kan gøre for at holde forretningen levedygtig. Vidste du, at kun halvdelen af virksomheder (store og små) overlever til at fejre deres femårige jubilæum? Det skal du gerne kunne nå.
Læs videre og find ud af hvordan.
Skil dig ud
En fatal fejl, som mange virksomheder laver, er ikke at skille sig nok ud fra konkurrenterne. Næsten alle virksomheder påstår, at deres kundeservice er det, som gør dem anderledes. Det er ikke nok bare at sige det. Sørg for at levere en ekstraordinær kundeserviceoplevelse, men samtidig også, at du gør andre ting. At vise socialt ansvar og etik er en måde at skille sig ud på, mens man samtidig gør noget godt. Dette kan gøres gennem en markedsføringskampagne og vil signalere til potentielle kunder, at de også gør noget godt ved at vælge dig. En anden måde at blive set er ved at være til stede online. Det gør, at man kan finde brandet, men også at man kan kommunikere direkte med kunder ved at lave opdatering direkte fra virksomheden.
Datacon
Datacon er et værktøj, som du simpelthen ikke kan undvære i din virksomhed. Det er et ERP-system (Enterprise Resource Planning), som kan hjælpe dig med at organisere og fungere bedre i virksomheden. En ERP fokuserer på virksomhedsområder og man kan kombinere ting, sådan at den funktionerer optimalt for lige præcis dig. Finans, salg, menneskelige ressourcer og logistik er blandt de mest populære anvendelser. Dermed kan man skalere efter behov. Datacon er derfor en af de mest essentielle ting, som en virksomhed skal bruge, da det meget simpelt gør alt i virksomheden nemmere og giver et overblik.
Beløn loyalitet
Vidste du, at det koster 3 gange mere at finde en ny kunde i forhold til at sælge til en nuværende en? Hvis du vil opbygge din virksomhed, mens du øger overskud, skal du gøre kundeloyalitet til en topprioritet. Selvom der ikke er nogen bestemt måde at holde kunder engagerede på, kan virksomheder virke mere attraktive for kunder ved at oprette loyalitetsprogrammer. Frynsegoder og belønninger til kunder, der regelmæssigt bruger din forretning kan være en god ide. Det kan også være at give dem adgang til tidligt salg og tilbud. Alle former for belønning vil tilskynde kunder til at vælge din virksomhed frem for konkurrencen.