Hvis du gerne vil tjene flere penge som virksomhed, så bliver du nødt til at hjælpe dine kunder. For når de kommer ind på din webshop eller firmahjemmeside for at få hjælp, så er der også en lang større chance for, at de køber for dig. Så er det underordnet, om du sælger hvalpefoder eller løbesko. I sidste ende skal du forklare dine kunder, hvorfor det er, at de skal benytte dig.
Show don’t tell
I stedet for at du fortæller dine kunder, hvorfor du er dygtig til det, som du laver, så skal du i stedet for vise dem det. Det kan du gøre på mange måder. Den mest oplagte måde er at bruge sociale medier, da alle danskere er på dem.
Her kan du vise dem, hvad de skal gøre i forskellige situationer. Hvis du f.eks. sælger hvalpefoder, så er det en god idé at fortælle alt om, hvordan det er at have en hvalp. Lyt til dine kunder så du kan besvare alle deres spørgsmål. Du kan se et vildt godt eksempel på det lige her.
I en video eller i et blogindlæg kan du fortælle alt om, hvordan du giver en hvalp den rigtige mængde hvalpefoder, og hvor lang tid de skal have det. Når du gør det, så er du også sikker på, at de bliver på din webshop, og når de skal købe hvalpefoder, er der en god sandsynlighed for, at det bliver købt hos dig.
Dette er en metode, som du kan gøre inden for alle mulige felter, da der altid er nogle ting, som du kan forklare til kunder.
Skaf vigtig viden
Hvis du lytter til dine kunder, så får du hurtigt en række spørgsmål, som du kan besvare. Herefter begynder du at lave videoer og indlæg, hvor du forklarer alle deres spørgsmål. På den måde ender du med at få mere succes, fordi du rent faktisk skriver om nogle emner, som dine kunder gerne vil vide mere om.
Herudover er det en god idé at kigge på, hvad kunder søger på, når de går på Google. Når du gør det, så kan du hurtigt se, hvad det er, at kunder gerne vil vide mere om. Hvis du sælger løbesko, og kunder søger på, hvordan man vælger gode løbesko, så skal du forklare det meget grundigt til dem.
For så vil det pludselig være din webshop eller butik, som de henvender sig til, når de skal have nogle løbesko. Denne metode ved alle virker, men der er ikke særlig mange, som benytter muligheden, selvom den er lige foran næsen på dem.
Find ud af hvad dine kunder spørger om, og find ud af hvad folk googler på, som er relevant for din forretning, så skal du nok få flere kunder. Det er som sådan ikke, fordi kunder belønner dig for, at du hjælper dig.
Grunden er, at det er din webshop eller hjemmeside, som de finder frem til. Når de har fundet frem til den, så går de sjældent et andet sted hen for at købe de produkter, som de allerede har fundet på din hjemmeside.